donderdag 24 januari 2013

We zijn er nog altijd.....

Tja, velen vragen zich natuurlijk af waar de berichtjes blijven....

Er zijn een paar redenen waarom dit steeds maar uitgesteld werd, ten eerste had ik geen zin en inspiratie meer om steeds maar het zelfde verhaal te schrijven, heb geladen daar en gelost daar en...je kent da wel e, ten tweede krijg ik de ''krieps'' van het aangeboden internet hier, echt heel zwak en vol onderbrekingen en ten derde ... niet veel tijd gekregen om te schrijven aan men blogje,
 maaaaaar vandaag zitten we -weliswaar ongewild - op  ''hotel'' en hier is het internet wel goed genoeg om een verhaal en een paar foto's te publiceren. dus hier gaan we...

Gary |Heer Transport, 32 trucks, 28 chauffeurs,1 manneke doe het al in de garage,  2 vrouwen op de bureau, 1 planner en 1 baas ! dat is het...

 2 verschillende soorten werk, het grootste deel met frigo's en aan de andere kant de  regelmatige ''binnenlandse'' ritten met ramen en deuren.

Alle ritten gaan naar het zuiden, van Miami, Florida tot San Diego, California en alle terug vrachten zijn voor 1 opdrachtgever en komen we altijd terug naar Calgary, Alberta in Canada.
 Dus naar de zon met vlees en terug naar de sneeuw met groenten en fruit.

                     
                                                                  Turkye in the window...
MY car for just a moment...
                                           
                                                                          Raar maar waar.....

                                                                     Las Vegas truckwash
                                                                                   Koud e...



                                                               TE vlug met TE veel wind....




                                                                            MIJN beertje








Velen hebben de verhalen van toen ik bij H&R reed gevolgd en ik hoor de vragen al komen....wat is nu het verschil ?

wel....als we spreken van enkel het laatste deel van bij H&R, dus het werk bij fleet 5 (en zeker niet van bij Fleet 3)...dan is .... het werk  het zelfde, de trucks zijn de zelfde, de verdiensten zijn het zelfde, de planning is het zelfde maar het verschil zit hem in het feit dat ik nu al wat ervaring heb om te werken met de Canadezen... in 't kort, zonder de ervaring van bij H&R was ik binnen de 2 weken al weg !!!
Er word hier bij Gary Heer echt gerekend op je ervaring want uitleg ??? dat moet je zelf maken... daar staat je truck, hier zijn je papieren en gaan met die banaan !!! hoe , wat, waar ??? wel zoek het maar uit of ''vraag'' het (want dan krijg je wel een degelijk antwoord), bij voorbeeld, hoe je de assen van je trailer moet verschuiven, hoe werkt de meatinspection, wat doen en zeker niet doen aan de grenzen, wie en waar zitten de ''brokers'', waar moet ik onderhoud van de truck doen, waar moet ik tanken enz...je krijgt wel altijd een telefoon nummer mee maar de rest moet je maar zelf uitzoeken dus...iemand die hier mijn werk wil komen doen zonder eerst bij een ''grote'' firma te hebben gewerkt wel...
die wens ik veel geluk, geduld en vooral moed !!!
Echt waar en vergeet het maar dat je hier kunt ''blijven'' werken zonder eerst 100 keren met je kop tegen de muur te hebben gelopen... zonder grijs te worden hahaha, (dat ben ik lang), zonder gefrustreerd te worden en je af te vragen : wat kom ik hier in gods naam doen ...
noem het maar op, ik daag jullie allemaal uit....kom maar af en probeer het maar !!!
Als je natuurlijk hier al iemand bij de firma kent en je hebt al eens kunnen mee rijden en goeie uitleg gekregen zoals men collega Frank, wel dan is het wel anders, je weet van ''iets'' en er is altijd hulp aan de andere kant van de lijn ...maar anders, alleen.... FORGET IT !!!

Voor de rest... kunnen we niet klagen, we krijgen allemaal mooie ritten, altijd naar het zuiden, nooit TE lang moeten wachten voor een terugvracht, geen vriendjespolitiek (of heb dit dan toch nog niet onder vonden),  nieuwe trucks, (tzijn en blijven Freightliners maar kom...ze rijden als ze niet in panne vallen),
En vriendelijke stem aan de lijn, geen gezever, niet -en dat is niet zoals bij H&R- elke morgen 37 verschillende berichten moeten verzenden , zoals ik ben hier of daar en heb die trailer mee, de temperatuur is nog altijd zus en zo....nee, hier krijg je je opdracht en that's it !!!
Ik hoor of zie je wel als je leeg bent... langs waar we rijden of hoe we rijden...dat speelt allemaal geen rol, alleen vragen ze om de snelheid ''rond'' de 65 mijl/uur te houden....wat dus niemand doet natuurlijk lol, aan 110  (70 mijl/uur) gaat dat net iets vlugger e...

                                                                                    Taxi


                                                                  No sign.... NO loading

Venice Beach, California
                                                               Bay Watch, zonder Pamela...
                                                                         The Getty house....
                                                                            In 't zeteltje
                                                                     Long Beach, California

                                                    The Queen Mary, Long Beach, California

Dus dat is het ''verschil'' ongeveer, ik wil er wel nog aan toe voegen dat je H&R beter opgevangen word als ''buitenlander'', de uitgebreide uitleg en al die domme reglementjes vinden we natuurlijk allemaal larie en apekool en denk je dat je behandeld word als een klein kind  maar niets is minder waar eens je het ''verschil'' hebt mogen mee maken,  zonder had ik het hier nooit gered !!! Natuurlijk is het ook zo dat dit geen kinderschool meer is, er moet hier geld verdiend worden en er is geen of weinig tijd om veel uit te leggen, ''time is money'' dus... hier bij Gary Heer is het echt van ''old school'', the real job...

1 opmerking:

Unknown zei

Nice geschreven Peter !