zondag 29 juni 2008

Einde van de mentor trip

Zoals gezegd stonden we op de Flying j in Winnipeg, Manitoba en konden we daar om 4 hr s'morgens vertrekken naar onze klant in Saskatoon, Sk. en zijn we daar toe gekomen rond de middag, dit had ik nog nooit eerder gedaan en wist ook niet van men eigen dat ik dat kon...aan gezien dat Alex de laatste 36 hr niet meer mocht rijden omdat hij ze'n reset moest maken (normaal moet dat nu op deze rit niet maar Alex moest bij aankomst in Lethbridge terug kunnen vertrekken omdat het nu voor t'moment heel druk is dus...) was het aan mij om deze klus op men eentje te proberen te klaren, in Europa kan dit natuurlijk niet maar hier in Canada mag men per dag ook 13 hr rijden per dag en dit zelfs zonder tussenpozes, dus de rit van Winnipeg heb ik dan ook non-stop afgelegd in 8 hr 15 min !!! Jullie moeten nu niet gaan denken dat ik hier de held probeerde uit te hangen, nee zeker niet, maar het verschil in rijden is hier gewoon weg enorm...er is hier geen ''stress'' en je moet hier ook niet voortdurend stoppen en uit de weg van de anderen proberen te rijden, je kunt hier op je gemakjes achter over in je luie zetel ''cruisen''. Veel meer uitleg kan ik daarniet aan geven omdat je het infeite eerst eens moet mee gemaakt hebben, het gevoel van rust en uitzichtloze wegen, echt ongelooflijk, de wegen lijken maar nooit te eindigen en het uitzicht is verbluffend, je zou denken dat dit na een tijdje moet gaan tegen steken maar niets is ''voorlopig'' minder waar. Binnen een jaartje zal dat misschien wel zo zijn maar aan de andere kant is Amerika en Canada ook enorm groot ... we zien wel.
Na de trailer gekoppeld te hebben met een leege konden we terug vertrekken richting Brooks, AB, daar moesten we laden voor Carlstadt, NJ... dit was een ritje voor Alex alleen want volgende maandag krijg ik men eigen truck, kben al benieuwd !
Na het afscheid nemen van Alex met '' troanen en tuuten'' kon ik weer naar het hotel en morgen om 8 hr ga ik eens bellen naar de zaak om mijn eerste solo opdracht aan te horen.
Niet tegenstaande dat we alle 2 een zeer leuke week gehad hebben verlangden we toch om elk ze'n eigen weg te kunnen gaan want door de jaren heen zijn we toch meer op ons eigen gesteld en is het samen rijden in 1 auto niets voor ons...

Geen opmerkingen: