vrijdag 6 juni 2008

Het is zo ver

na wat heen en weer getelefoneer heb ik men vliegtuig tickets op dinsdag avond om 23 hr ontvangen . Ik had natuurlijk gedacht om dan donderdag morgen op het gemak te kunnen vertrekken maar de heren van H & R transport dachten daar dus wel anders over en ik kon al vertrekken op woensdag morgen om 07 hr vanuit Brussel !!!!!! dus dat gaf me exact 8 uur om iedereen van de familie en vriendenkring nog even op te bellen ... dus via deze weg zou ik mij dan graag willen verontschuldigen mocht ik iemand vergeten hebben...
Goed, na het nodige handjes schudden en knuffelen vertrok ik om 03 hr richting Brussels airport, de reis zou gaan via Londen EN Glasgow !!! dus 2 x overstappen...
Na het afscheid met men vrouw de koffers in gecheckt en wat bleek... ik had maar liefst 50 kg bagage mee dus moest ik daar maar effetjes 210 euro gaan bij betalen en dat enkel tot in Glasgow want het vervolg van Glasgow naar Calgary was met een andere maatschappij en ik kon in feite maar 30 kg bagage meenemen. Tot men grootte verrassing kon ik bij het tweede gedeelte van de reis ipv 30 kg nu nog maar 20 kg bagage meenemen ...dus zat er inderdaad niet anders meer op dan nogmaals te betalen, 180 pond , effen omgerekend een kleine 500 euro in het totaal en dat enkel voor de bagage....

De reis verliep anders wel goed en eenmaal aangekomen in Calgary en na de formaliteiten ter plaatse stond Hans, de jongen die me de volgende dagen zou begeleiden , me daar op te wachten.
Alles in de auto over geladen en opweg naar men hotel in Lethbridge. Toen we daar aankwamen was het ongeveer 20 hr s'avonds en was ik doodmoe dus kon ik direct naar dromenland.
De volgende morgen kwam Hans me terug ophalen om de ganse dag de nodige papieren in orde te brengen, men rijbewijs in te leveren en kennis te maken met men nieuwe grootte baas.
Alles verliep heel vlot en de manier waar bij alles afgehandeld werd was uiterst vlot en zeker niet te vergelijken met de werkwijze in Europa.

Vandaag, vrijdag dus, heb ik men eerste lessen die op het eind van de dag afgesloten word met een examen, duimen maar en hopen dat we in 1 keer slagen, zal toch wel zeker.

1 opmerking:

turbo329 zei

hallo Peter

het is christophe de kozen van marnixs
ik werk bij volvo

ik volg je op het ogen blik op de voet
ik vind het tof , zo te kunnen genieten van jou verhaal
ik duim zeker voor jou , voor de examens

allee sterkte daar

groeten
christophe