dinsdag 8 juli 2008

No pain ...no gain !!!

Lange rechte wegen in de dessert of Nevada
Down hill flying !
Ziet er niet slecht uit e...




Arme Amerikaantjes....

Nevada dessert


San Francisco bridges
The Donner pass

Bonnie and Clyde...











California









Wachington state






man man man, hoe ik hier moet aan beginnen weet ik infeite niet goed, 1 ding is zeker het is een ongeloooooofelijk land om in te werken. Wat je hier allemaal te zien krijgt hou je niet voor mogelijk, de bij gevoegde foto's zullen dit zeker bevestigen maar ze geven je enkel een ''idee'' van hoe het er hier uit ziet maar de werkelijkheid is nog veel mooier...
THAT'S THE ONE !!!

Maar eerst en vooral.. men eerste week ''alone on the road'' : het begon vorige week maandag, ik moest een truck krijgen en ... ik was weer bij de gelukkige want ik heb er al 2 gekregen, de eerste was ik net aan het kuisen toen er nog een chauffeur af kwam die dezelfde truck gekregen had...dus wij naar boven om uitleg te vragen en die kregen we : ik kreeg een andere !
Die was wel -is -waar een beetje properder maar - en de mensen die mij kennen weten wel wat ik van proper verwacht - had toch een grondige poetsbeurt nodig... dus eerst in de truckwash gestoken en daarna de boel wat uitgekuist want veel tijd kreeg ik ook niet want ik moest nog voor 5 uur oin de namiddag een trailer aanpikken in Calgary om de woensdag te lossen in Tacoma WA, dat is aan de westkust van Amerika, op de weg naar Calgary kon ik natuurlijk ook niet leeg gaan rijden dus kon ik een trailertje mee nemen om daar in onze yard te droppen.
Zo gezegd, zo gedaan en om 6 uur s'avonds vertrok ik naar de grens in Eastport ID, dat is de grenspost met BC (Britisch Columbia), eerst naar de scales om het gewicht te controleren en eventueel de assen aan te passen en dan...gaan met die rooie banaan ! Dat was men eerste dag... een dag om nooit meer te vergeten want alles was nieuw... andere auto, andere manier van rijden, werken, kortom volledig anders !
De tweede dag ging het al wat beter en na vlot de grens over te zijn geraakt kon ik mijn weg verder zetten richting Tacoma WA... de ganse dag gereden en niet zoals in Europa maar aan een gemiddelde snelheid van een goeie 100 per uur... dat gaat vooruit hoor ! de volgende morgen om 11 hr was ik op men losplaats, deze keer had ik gewoon afvalpapier mee dus, de scale op en tegen de losdock, na nog geen 10 mimuutjes was ik al leeg, de nodige meldingen via de sateliet gemaakt en opweg naar de Flying J, dat is een groote truckstop die je in de meeste steden en langs praktisch elke interstatae tegen komt. Toen kwam de verlossende melding..een retour lading, lang heb ik er niet moeten op wachten maar ik verschoot me wel een bult waar het me zou brengen.... Salinas CA ! Dat is op ongeveer 900 miles van Tacoma WA ! tja, voor mij geen probleem want ik ben per miles betaald en of die nu leeg zijn of vol speelt geen enkele rol dus bollen maar ! Die zelfde dag nog in Troutdale OR geraakt en na een goeie nachtrust weer vertrokken richting California. Dit keer tot in Lodi CA waar ik terug aan een Flying J stond... Om 10 uur de volgende morgen was ik Salinas en dan begon het e... de 5 palletjes die ik daar moest laden waren wel klaar maar de teperatuur was niet goed dus terug de koeler in...na 5 uur wachten kon ik naar men 2 de klant en die lag op 10 miles daar vanaf, vlug naar daar maar wat bleek er natuurlijk...gesloten tot morgen vroeg ! Dan maar een truckstop opgezocht om te kunnen eten en douchen en om 10 uur lag ik alweer te snurken...
Het merwaardige aan dit alles is dat ook niemand, en dan ook niemand zich daar om druk maakt... Want isn't happening today is going to happen tomorrow... tja !
Deze manier van werken is voor mij totaal nieuw want ik hoor ze al komen bij de firma Acutra... hahaha, ik ben er zeker van dat ze dit zullen lezen en zowel Gino als ons groot lawaai Bene zullen hier zeker hartelijk mee lachen en zeggen : hoe kunnen ze op zo'n manier nog geld gaan verdienen ???
Maar ja, alles gaat hier veel rustiger en dit is zeker iets om aan te wennen al betwijfel ik of ik dat ooit wel degelijkzal gewend geraken..
Dus...de volgende morgen geladen, gescaled en alle paieren naar de broker door gefaxed...
Vertrokken via Sacramento CA naar Reno NV tot in Wells NV zo naar Idaho Falls ...en dan waren mijn uren op... ik kwam 10 uur tekort om terug in Lethbridge te geraken... hoe kunnen we dit nu gaan regelen ??? Toen ik alles had bekeken kon ik 2 dingen doen : men rust nemen voor 36 uur of... en ja hoor het was het tweede ! Na overleg met mijn mentor van vorige reis had ik ineens 8 hr en 45 min OVER ! Ik had namelijk alle los -en laad uren ingeschreven en dat hoef je hier niet te doen want ze verwachten hier ook niet dat de chauffeur zelf laad of lost dus moet je dit dan ook niet opschrijven e... alleen een 15 min om je deuren te openen en een 15 min om ze terug dicht te gooien and that's it!

Dus kon ik de volgende morgen weer vertrekken richting het noorden... om dan rond 22 hr aan te komen in Lethbridge AB, de trailer in de yard gedropt, papieren geregeld en terug naar het hotel om nu men 36 uur rust te nemen...

Morgen, woensdag rond 10 uur kan ik weer gaan rijden en dan gaat de reis naar...Waterloo, nee, niet deze van Napoleon in Belgie maar naar Waterloo in Iowa dus IA, weer een mooeie reis die me weer door eeen paar nieuwe Amerikaanse staten zal brengen...


Geniet van de foto's ik tot volgende week...

groetjes Peter

Geen opmerkingen: