vrijdag 18 november 2011

''Pietje winter'' is er....

De winter is in het land en die laat zich meteen voelen met ''leuke'' temperaturen die voorlopig rond de - 5 tot -10 gr Celsius liggen, warm is anders !!!

Lossen in Butler WI en pizza's terug laden in Little Chute WI voor Calgary, dan 60 uur, ja 60 uur wachten op die stomme dooie koeien-in-a-box op camping Cargill in High River AB, lossen in Wilder ID en diepvriesfrieten terug laden in Richland WA om te lossen in Taber AB, eentje aanpikken in Lethbridge AB met weeral die koeien-in-a-box voor Anjou PQ dat is bij Montreal en weer eentje terug via Toronto ON om terug af te zetten in de yard in Calgary AB.....dat is in een nootedop wat we hier de laatste 2 weken hebben uit gespookt , de kilometers moeten jullie maar eens bekijken op een kaart en dan zal je merken dat we niet te veel in onze neus hebben moeten peuteren maar wel goe door hebben moeten rijden...vandaar dat de berichtjes op het blog wat later komen, vandaag heb ik wat tijd over en niets om handen, kan zelfs niet in men camionneke want die staat in de garage voor de rest van de dag voor een broodnodig onderhoud en een ''safety''-keuring, normaal had ik een trailertje klaar staan om maandag te lossen in Chicago maar aangezien dat ik hier voor de rest van de dag niet verder kan zullen ze die rit wel aan iemand anders geven, wat er voor mij op het programma van morgen zal staan zullen we later wel weten en eerlijk gezegd maak ik me daar ook niet druk in, we zullen wel zien ...

Tja zoals ik al zei... de winter is er en het is voor mij aanpassen hoor want ik mag nu wel al ongeveer 25 jaar rij ervaring hebben toch heb ik nog niet te veel in de sneeuw moeten rijden, zeker hier in Canada niet, ook zijn de trucks hier anders dan in Europa, hebben ze tandemassen en zijn ze een paar meter langer, kortom ...het is anders rijden en zonder ervaring is het altijd wel oppassen en aanpassen ! De foto's en de filmtjes die ik hier op het blog en ook op mijn faceboekpagina heb gezet zullen dit allemaal wel mooi aantonen, dus zeker kijken vooralleer te oordelen en te ''denken'' dat kan ik ook en inderdaad iedereen kan dit maar het blijft opletten en focust blijven, we doen hier toch elke dag toch een goeie 1000 km,  in de zon of met regen of in sneeuw.... en voor die ''wannabe drivers'' die de ''cowboy'' willen uithangen (zoals zovelen)...wel die zullen zeker bedrogen uitkomen, maar ja wie ben ik om die jongens te beoordelen het is hier niet anders dan in Europa : het is ieder voor zich en wie niet horen wil... die moet maar voelen...

de groetjes en tot de volgende keer....































Peter

Geen opmerkingen: