woensdag 26 oktober 2011

Rit 3 en 4

Tja , tis alweer een tijdje geleden maar veel tijd heb ik ondertussen niet gehad want ze hebben me goed bezig gehouden...
Waar waren we gebleven...oja de reset die langer duurde dan zou moeten....
We vertrokken van de truckstop in Calgary, Alberta richting de yard om er een lege trailer op te halen die we konden dumpen bij de truckwash in High River, Alberta , daar juist naast de truckwash ligt de koeienfabriek waar we vanaf 18 hr s'avonds onze lading met de ''koeien-in-a-box'' konden gaan ophalen, natuurlijk was die trailer nog niet klaar en ipv 18 hr s'avonds werd het 10 hr de volgende morgen...dan de nodige documenten ophalen in het bureel in Lethbridge en konden we door rijden tot de meatinspection aan de grens in Coutts, Alberta. Een half uurtje later waren we alweer opweg. Toen we een uurtje of 2 opweg waren hadden we minder geluk toen na een luide knal en veel rondvliegend rubber er een einde kwam aan het rijden...tja een klapbandje, gelukkig bevonden we ons op een km of 2 van een afrit en konden we ons veilig op een truckstop zetten om daar de nodige berichten te verzenden naar de firma. Je gaat dit niet geloven maar een half uurtje nadien was ik alweer aan het rijden, wat een service !!! tja, was ook niet moeilijk als ik aan een truckstop stond met naast de deur de bandenboer die ons mocht verder helpen...en... nog geen 3 uur nadien had ik alweer een klapband, nu had ik veeeel minder geluk, ik kon weliswaar ook de volgende afrit halen en er was ook een pompstation maar...meer dan dat was er in de verste verte niets meer dan dat te vinden, 3 huizen en een klein kerkje en that was it !!!!. Dus weer de nodige info door gegeven aan de firma via de sateliet en dan kon ik beginnen met...wachten en ...wachten...4 uur van die bezigheid tot er opeens iemand opdaagde met een nieuw bandje, na een kwartier was het euvel verholpen en konden we weer opweg, niet voor heel lang meer want het was ondertussen al donker geworden en dan moeten we slapen e en niet rondrijden. De volgende morgen een douche genomen, alles volgetankt en vol gas richting Salt lake City in Utah.
Rond 9 uur op zondagmorgen kwamen we aan en een uurtje later waren we alweer leeg en konden we naar de truckstop waar we op onze volgende opdracht konden gaan wachten, lang hoefden we niet te wachten en de volgende ochtend konden we vertrekken naar Twinn Falls in Idaho om daar een volle lading diepvries frieten te gaan laden voor Taber in Alberta.
Een ritje die zonder problemen en rustig verliep, mooi weer en rustig op de weg...wat konden we nog meer wensen, kzou het wel weten maar kga het wel niet aan jullie neus hangen ...lol
Toen we ongeveer aan de grens waren kwam er op onze sateliet een leuk berichtje...we konden gewoon omkoppelen in de frietfabriek en een nieuwe reis aanvatten naar...Manteca in California, veel gemakkelijker konden we het niet hebben e, niet gaan lossen en terug laden, geen meat inspection, gewoon effe stoppen aan de grens en hupla weer verder...was het maar waar !!!
Je zult nu wel denken ...tis altijd wel iets of wat met hem maar inderdaad twas weer van dat e....toen ik rond 9 hr s'morgens aan de grens in Eastport Idaho aan kwam was er iets aan men papieren die niet in orde bleek...nu heb ik toen ik nog op de schoolbanken zat altijd geleerd dat een ''0'' (nul) voor een rij andere getallen nooit mee telde maar hier in Amerika denken ze daar wel degelijk anders over...nu...ik volgde mooi het rijtje tot het aan mijn beurt was om mijn papieren aan meneer de douane agent te overhandigen, die keek er naar, scande de barcode en...stuurde me gelijk terug naar de andere kant van de grens, dus weer naar de parking die gelegen was in Canada want er bleek iets niet in orde met be cijfertjes op de barcode, toen ik hem vroeg wat het probleem was kreeeg ik als antwoord: ''I dont know, you have to call your broker for that''...dus heb ik dat dan maar gedaan maar die mevrouw aan de andere kant van de lijn verzekerde me dat alles inorde was met die getalletjes en dat ik het binnen een half uurtje nog maar eens moest proberen dan is er een andere shift aan het werk en dan zou het wel lukken....ja men kl.... niets was minder waar natuurlijk...en die man zei heel kwaad tegen me dat ik terug mocht rijden van waar ik kwam en dat ik niet moest terug komen voor alleer dat het volledig in orde was !!! daar stond ik dan weer op de parking aan de canadeese kant van de grens...na 4 uur van weg-en-weergeloop en getelefoneer kwamen ze eindelijk tot de conclusie dat er helemaal niets verkeerd was met de barcode maar dat er een ''nulletje'' te weinig voor de andere cijfertjes stond, dus ipv bijvoorbeeld 0004545239 stond er 00454239....iedereen mee ????
hahaha niet te doen e, had die onozele douaneagent nu meteen gezegd wat het probleem was dan....jaja we zij hier wel in Amerika e, verder geen commentaar....
De verdere rit en het lossen verliep allemaal vlekkeloos en nadien konden we op 3 verschillende plaatsen groenten en fruit gaan laden om dan te lossen in Calgary Alberta waar we nu voor het moment terug een reset aan het nemen zijn om morgen avond weer een andere geladen trailer te ophalen in dezelfde ''koeienfabriek'' van de vorige keer nl in High River Alberta, hij zou terug om 18 hr s'avonds moeten klaar zijn maar ondertussen weten we al beter....we hoeven ons zeker niet druk te maken want we moeten pas den 31 oktober te lossen in Butler, Winconsin, das in de buurt van Chicago, dus tijd genoeg, geniet onder tussen maar van de mooie foto's en tot de volgende keer e,






















groetjes Peter

Geen opmerkingen: