woensdag 30 juli 2008

Foefel ritje...











Wat een ritje naar Vancouver BC zou worden werd een RIT naar The Bronx New Yorkkkkk !
De ladingen vielen weer eens uit de lucht, het ene moment gaan we naar Vancouver BC, dan naar Los Angeles CA en dus werd het uit eindelijk The Bronx NY... en een plezier reisje zou het niet gaan worden want de lading moest al woensdag de 23 ste vertrokken zijn en...dat was het geval niet...twas niet klaar !
Dus ja we konden gaan bobtailen (das rijden met de losse trekker) naar Brooks AB om daar te gaan kamperen tot dat die trailer geladen was. Na een groot uur rijden en na de nodige formaliteiten te hebben vervuld aan de ingang kon ik men trailer gaan zoeken want volgens de portier was die wel al 2 dagen klaar !!! Communiseren is ook niet het topvak van een Canadees hoor, daar zijn we hier in tussen al achter gekomen... Tja, het is alleen een kwestie van er leren mee te leven en niet er op in gaan want dan werk het averechts, voor de mensen die mij een beetje kennen....moeilijk, heeeel moeilijk !!!
Dus wij onze trailer gaan halen, wegen, papieren aftekenen en ...vertrekken. Toen ik de info door gaf via de sateliet bleek men dispatcher nergens van op de hoogte te zijn...It can’t be ready because ...jaja bullshit natuurlijk want kben er al mee weg. De meatinspectie aan de grens in Sweetgrass MT van voor 16 Hr 30 kon ik toch al niet meer halen dus had het geen enkele zin om me te laten op jagen.
De lading bevat namelijk 3 verschillende adressen - wat ze natuurlijk ook niet gezegd hadden- eentje in Coatsville PA, eentje in Elizabeth, NJ en de laatste in The Bronx NY. Toen ik de leveringsdatum en tijden bekeek had ik het al door waarom mijn dispatcher niet veel gezegd had want de eerste en de tweede moeten er al uit op dinsdag 29 juli dus had ik - als ik morgenvroeg om 8 hr bij de meatinspectie sta en voor 10 uur weer kan vertrekken – wel gerekend 3 dagen om op dinsdag om 6 uur bij de klant te staan... tja 3 dagen ...dat moet wel lukken e ..was het niet dat het wel effetjes een goeie 3.500 km is !!!
Nu, ik had natuurlijk eens NEE kunnen zeggen maar...dat ligt niet in mijn aard alhoewel ik daar dringend eens een paar lessen in moet nemen... ik heb tot nu toe ook nog NOOIT eens NEE gezegd maar we zijn hier niet om de cowboy uit te hangen maar wel om nieuwe dingen en plaatsen te zien en natuurlijk ook een beetje
‘’ de toerist’’ uit te hangen e...dus de volgende keer word het echt NEEEEEEEEEEEE ...want ik heb 4 dagen nodig om die rit te doen en anders bekijken ze het maar...
De meatinspectie werd vlot afgehandeld en rond 10 uur konden we vertrekken, nog een beetje bij tanken in Shelby MT en via highway 2 op naar het oosten. De eerste nacht- als je 6 uurtjes een nacht kan noemen - werd door gebracht in Fargo ND, die dag had ik een goeie 1.334 km afgelegd... regelmentair is dat natuurlijk niet e, maar ja ! Na een douche en een stevig ontbijt konden we de volgende ochtend weer verder... het is mooie weer, zo een 28 gr en helemaal niet druk op de weg, dus de km of de mijlen beter gezegd worden vlot weg gereden... dit keer tot in Beloit WI dat was een kleine 900 km, verder kon ik die dag niet rijden want ik sta hier net voor de grens met de staat Illinois en vanaf daar moet er toll worden betaald en op die ticketjes staat natuurlijk een datum en een ...tijd dus eerst een beetje slapen en de goocheldoos boven halen... een beetje de logblaadjes aan gepast en na een uurtje of 6 kon ik weer gaan met die rooie banaan ! Van hier uit tot bij de eerste klant is het nog 1.300 km en dan zou ik daar rond middernacht moeten zijn, om 6 uur moet ik kunnen lossen dus hebben we toch nog een beetje overschot.
Om 24 uur waren we zoals netjes gepland bij de klant voor de deur, ergens in het hol van pluto, midden op het platte land van boer Jan natuurlijk... maar geen probleem, we hebben het adresje mooie gevonden en kunnen weer een beetje gaan slapen...
S’morgens om 6 uur staat die boer daar op men deur te bonken en begon hij direct met het lossen...na een klein half uurtje kon ik daar terug vertrekken richting New Jersey.
Het werd ook steeds maar drukker op de weg en na een paar filletjes belanden wij bij nr 2 in Elizabeth NJ, net naast het vliegveld van Newark NJ . Een goed uur en klaar was kees en op naar nr 3 in The Bronx...we hadden al veel gehoord van The Bronx en wat we hoorden was helemaal niet van het goeie te noemen..veel armoede, rasisme , ‘’gangs’’ en vandalisme en noem maar op..er zijn leukere adresjes om naar toe te gaan.
Er is geen een Canadees van bij H & R die daar naar toe wil, iedere rit word gedaan door een van de Europeanen...dat zegt al genoeg denk ik e. De goeie raad die ik mee kreeg was van goed op te letten dat ik de juiste afslag nam om niet in een van die wijken te recht kom waar ik liever NIET zou terecht komen dus had ik op voorhand netjes alles uit gestippeld en goed opgeschreven, we hebben wel een gps maar ik vond het beter en slimmer van eens 2 of 3 keer te kijken voor ik vertrok. Zogezegd ...zo gedaan en zonder enig probleem kwam ik midden in The Bronx terecht en wel op het goede adres. Je kunt het een beetje vergelijken met de markt in Rungis ,Parijs...tis daar ook altijd een drukte en hier is het niet anders, het ene verschil is dat rond Rungis er allemaal mooie autostrades liggen en dat je hierdoor een centum moet met veel verkeer en een ratatouille van rassen...maar geen probleem ...we zijn er maar...we zijn te vroeg, ik moet hier maar morgenvroeg om 5 uur lossen!
Toch even aangemeld en...pech...’’ tomorrow hoooomie’’ ... das wel geen nederlands maar kverstond hem wel, niet mee inzitten !
De volgende morgen om 4 uur men bedje uit en terug aanmelden, dit keer hadden we meer geluk en kon ik direct gelost worden, een half uurtje later waren we alweer aan het rijden.
De retourvracht die we deze keer mee kregen kon geladen worden bij de firma Kraft in Allentown PA.
Een kleine 100 miles terug richting het westen, ik word daar pas deze avond om
20 hr 30 verwacht maar je kent ze al e... rij maar naar daar ...je weet maar nooit ! Zijn ze niet allemaal gelijk ?
Natuurlijk kon ik me na het aanmelden op de parking gaan zetten en ... wachten !
En wachten konden we doen...8 uur voor dat ik geladen was, dan vlug alle papieren naar de broker sturen en gas geven...richting Toronto ON in Canada...
Tot de volgende keer...
Groetjes Peter

Geen opmerkingen: