woensdag 20 augustus 2008

I don't like mondays









like in the song...
er zal ergens wel waarheid inzitten want nadat we zondag namiddag de trailer gedropt hadden in de yard hadden we vrij tot maandagmorgen. We hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt en de namiddag door gebracht in het grootste shoppingcenter van de wereld, niet te doen wat je daar allemaal te zien krijgt, winkel na winkel, een groot, heel groot zwembad met de nodige attracties, een pretpark, cinema's, verschillende restaurants, waar onder de vertrouwde fastfood ketens maar ook heeeele leuke restaurants en dan had Marnix een schitterende inval....'' ik heb zin in een sandwich, iets vlugs want ik wil nog winkels bekijken...'' amaai, amaai, amaaaai...'' HOOTERS '', dat was de naam van de zaak , en hij had het weer uit gekozen hoor, je kan het duidelijk merken dat hij vrijgezel is voor het moment want het vrouwelijk personeel die daar heeeeeeel schaars gekleed rondliep is om ''U'' tegen te zeggen, ik denk dat ze- voordat ze daar mogen werken- een speciale keuring ondergaan, stuk voor stuk meiden van rond de 20 jaar met alles erop en eraan...en in overvloed ! Voor mij, als een serieus persoon doet dit me heeeeeel weinig laat staan dat ik daar enige interesse voor toon....humhum, maar Marnix zijn ogen rolden van de ene naar de andere kant, hij bekeek ze allemaal en helemaal van onder naar boven en van links naar rechts maar bleef steeds happeren zo net iets boven de buikstreek....het resultaat is dat we daar toch zeker een dik uur gezeten hebben en toen ik hem echt naar buiten moest trekken bleken alle winkels al bijna gesloten....tja daar ging ons namiddagje shoppen e...
De volgende morgen was het veel minder, ik had een trailer nummertje gekregen van een lege trailer die we eerst moesten laten uitwassen omdat we vlees moesten terug laden, dit konden we- volgens de dispatching- daar ter plaatse op de yard doen. Toen ik het bureel binnen kwam en heel vriendelijk ''goodmorning sir '' zei werd ik direct afgeblaft door de chef van dienst, Tony. Ze hadden me al gewaarschuwd dat die man tegen niemand vriendelijk kan zijn en...meer heb ik natuurlijk niet nodig om daar nog lekker een schepje op te doen...hahaha, ik vroeg hem waar ik men trailer kon uitwassen en hij antwoorde met forse stem:'' how the f... should I know...there is a bucket in there and water en stuff is in that other room..." en dan begon de show natuurlijk...ik ga jullie de details maar sparen maar ik heb me heel goed vermaakt met het heen en weer gooien van alle mogelijke woordjes...wij hadden er nadien geen last meer van maar meneer Tony bleef wel met de antwoorden zitten hahaha.
Nadien zijn we maar naar een truckwash gereden en eerst een ontbijt genomen want het was nog maar 6 hr 30 en die mannekes beginnen hier maar om 8 hr, eerst de handjes wassen en daarna aan tafel, toen we gedaan hadden met eten gingen we terug naar de truck en toen we daar bijna waren begon ik een beetje te panikeren want ik vond men sleutels niet meer ....dus weer van waar we kwamen en rond kijken maar niets te vinden, dan maar eens rond vragen e en een vriendelijke dienster zei me dat ze iets in de toiletten gevonden hadden en dat ze het aan de balie van het hotel afgegeven hebben...gelukkig waren het mijn sleutels dus....hele opluchting want anders mocht ik weer naar meneer Tony.... in de truckwash konden we het zelf gaan doen want er was daar geen personeel om het voor ons te doen maar toch moesten we voor ons eigen werk 25 dollar betalen...het is en blijft een raar landje...daarna konden we gaan laden en natuurlijk ging dat goed e...direct tegen de dock, direkt beginnen laden en direkt terug op de parking, direkt men papieren en dan....direkt weer lossen....ze hadden de verkeerde lading erop gestoken...onozelaars... 5 UREN !!!!!!!! Na dat we het nodige gevloek erbij gehaald hadden konden we dan eindelijk terug richting Calgary vertrekken en de trailer veilig en wel in de yard afkoppelen, op naar de Flying J voor een douche en wat buikvulling...

see you.

peter en Marnix

Geen opmerkingen: