maandag 17 mei 2010

Eindellijk een beetje rust ...

Dus... laden in Friona, Texas...dat is ongeveer 6 uurtjes rijden door niets anders dan woestijn infeite, we vertrekken door een stukje Texas dan New Mexico om dan weer in Texas toe te komen.
We moesten zo ook door het stadje met de naam  ''Roswell'', en dat is het stadje waar iedereen er stellig van overtuigd is dat er UFO's bestaan...en of ze dat denken zeg, foto's kon ik er niet meer van maken omdat het al veel te donker was maar overal waar je kon kijken werd je er wel degelijk aan herrinnnerd dat ze bestaan ! Reclame panelen, groene mannekes langs de weg, echt tot in het belachelijke toe...Nu weer naar de realiteit en die is zo...ze hadden me al gewaarschuwd dat het daar in Friona, TX een echte ''camping'' is dus iedere keer dat je daar kwam je urenlang moest wachten tot dat je trailer geladen is...hahaha dacht ik...we zien wel, en ligt dat nu aan mij...ik weet het niet maar ik was in en uit de fabriek en met een volle trailer in minder dan 15 minuten !!!! Er stond er namelijk eentje klaar voor mij ...hahaha leuk e dus af en aan pikken en hopla naar de weegbrug en men nestje in !!! De volgende morgen met een verse pot goeie koffie vertrokken richting Montreal, het werd een mooie en lange rit en het bracht ons weer door een paar nieuwe staten, 3 dagen later kwam ik daar op het gemakjes toe , tegen de loskade en in minder dan een uur : LEEG !!! Een berichtje naar de planning en we mochten weer gaan koppelen in onze yard iet wat verder op voor de volgende dag te lossen in Toronto, dat is een 6 tal uurtjes terug keren. Eens daar weer los was het opnieuw naar onze yard in Brampton, ON om te gaan koppelen en te vertrekken richting Saskatoon, SK, daar 3 dagen later weer afkoppelen, 3 km verder een nieuwe, geladen trailer aankoppelen en hupsa weer weg richting Calgary,AB...afgekoppeld en zonder trailer naar High River,AB om daar eentje aan te koppelen voor een andere collega en die mee brengen naar Lethbridge , AB waar ik nu momenteel een paar dagen in het hotel verblijf...ik moet namelijk men rijbewijs vernieuwen en omdat ik al ouder dan 45 jaar ben moet ik eerst weer via een dokter langs om me medisch te ''keuren''.
Dus we zijn nu 9 weken weg geweest en hebben 48.000 km afgelegd, heeeeel veel gezien en mee gemaakt dus voor ons is het dit keer wel goed mee gevallen, nu gaan we nog 1 deftige reis maken en dan gaan we voor een paar weken terug naar Belgie...op 31 mei meer bepaald.
The American postale service...
te snel rijden en veel ,veel wind...

The Lone Ranger
The Denver base ball stadion
Zandstormen komen en gaan...
Vee bedrijven...allemaal ''wachtende'' koeien..
''piggy-ride''
Toronto rush hour
Canadian truckstop
het mooie en rustige Ontario
Nog een paar kilometertjes en het ritje van ongeveer 11.000 km in 14 dagen is...afgewerkt !!!


Meer over die rit zullen jullie binnen kort wel kunnen lezen hoor....doei

groetjes
Peter en Belinda

1 opmerking:

Elke zei

"Het mooie en rustige Ontario" lees ik onder een van je foto's... Heb eigenlijk nog nooit iemand Ontario 'mooi' horen noemen. BC en Alberta, dat zijn dan de mooie provincies, Ontario veel minder. Maar ik ben blij dat jij dat dan toch zo ervaart.
Wij gaan heel die grote provincie nog volop moeten gaan ontdekken. Hopelijk kunnen we daar over enkele maanden mee beginnen, want we wachten nu op onze oproep medical.
Veel plezier nog tijdens jullie lange tochten!