woensdag 1 februari 2012

California here we come...FINALY !!!

Eindelijk gaan we naar de zon...
Na het omkoppelen in Saskatoon , SK konden we de trailer weer in de Calgary yard droppen en eentje aankoppelen voor...San Jose, California !!!
Geen te grote reis maar tis naar het zuiden en deze keer is het dat die telt, weliswaar had ik eerst weer een preplan voor het oosten, een veel grotere reis maar voor deze keer heb ik ze vriendelijk doch kordaat bedankt !!!
En wijle weg zeg ... met een netjes gekuiste 3454 ... opweg naar de zon !!!
Maaaaaaar dat viel tegen, wat had je anders verwacht e...de eerste dag was het zoals we gewend waren, koud, sneeuw aan de kanten van de weg maar de rijbaan was proper...de 2de dag begon heel zonnig en koud en de 3de dag was het....aan het sneeuwen, en goed aan het sneeuwen !!!
Al bij het open trekken van de gordijntjes lag er een goed pak sneeuw op de motorkap en het verbeterde NIETS, integendeel ... waar al die sneeuw vandaan kwam was mij een grote vraag maar ze was er en ze bleef er liggen  en we stonden nog met onze neus VOOR de Donner pass , dus binnen een goed half uur konden we de klim aanvatten !!!
We waren nog maar net de Interstate op gedraaid en stonden al in een file, er was een fourwheeler (lees auto) geslipt en in de middenberm beland dus iedereen moest eens goed kijken en vriendelijk lachen...of die chauffeur terug lachte weet ik niet maar dat inereseerde me ook niet, al wat ik aan kon denken was : Sneeuwkettingen .... om ze in droog weder op te leggen is geen probleem maar als het vriest en sneeuwd
is het minder plezant dus vandaar men bezorgdheid....
Een kwartier verder was het al van dat ...iederereen ging aan de kant van de weg om de kettingen op te leggen, ik niet...bleef nog enkele kilometers verder rijden tot ik niet verder meer kon want daar stond de politie ...en die ''verplichte'' ons van ze op te leggen dus had ik geen andere keus.
2 kettingen op de trekas en 2 achteraan op de trailer, aan 1 kant op de eerste as en aan de andere kant 1 op de 2de as...zo moet dat, als het nog erger word moeten er nog bij gelegd worden op de andere wielen van de tandem...leuk e, dus kon ik beginnen...maar toen ik er al 2 in het halfuur dat ik al bezig was op gelegd had kwam er een andere politieagent die heel beleefd en simpelweg zei dat ik ze er weer kon afhalen  tot 35 km verder en ze daar weer  leggen want anders beschadig ik de weg teveel !!!!
kl......zakken  !!!! Gelukkig was ik niet alleen die er zo over dacht maar de wet breekt de wil en .... en inderdaad 35 km verder was het weer van dat, iedereen aan de kant en ...kettingjes leggen , en of we ze nodig hadden...ZEKER en VAST... hopen sneeuw op de weg, voor de mensen van de ruimdienst was het dweilen met de kranennnn open dus was ik heel blij dat ik ze op gelegd had, niet dat ik een keuze had maar kom.... dan krijg je eens een ritje naar het ''zuiden''.....
Eens over de berg, kettingen ervan en gas geven om nog de zelfde dag te kunnen lossen....
morgen de rest van het verhaal...doei,.....

Peter

Geen opmerkingen: