donderdag 15 april 2010

The ticket...

Hey, we zijn terug... het is nu een tijdje geleden dat ik iets heb laten weten maar het is hier ook heel druk geweest sinds we daar in Waterloo stonden, nog geen uur nadat ik het laatste bericht geschreven had kregen we ons preplan ... laden in Darien, Winconsin voor Calgary, Alberta. De zelfde dag nog door gereden naar het laadadres, s'avonds laat daar toe gekomen en tot men verbazing nog geladen ook... op naar de dichts bij zijnde weegbrug en men bak in. De volgende morgen rond een uur of 8 weer vertrokken voor een ritje van ongeveer 2.500 km, een gewoon ritje tot dat we aan de Canadeese grens kwamen... eerst een paar kleine probleemtjes met de papieren maar dat was vlug opgelost , maar toen we in Moose Jaw, Saskatchewan aan kwamen was het onder tussen al heeeeel hard aan het waaien dus hebben we de eerste truckstop maar ( het veilige voor het onveilige ) genomen en de gordijntjes toe getrokken want onderweg hadden we er al 2 omver zien liggen...dus ! Gelukkig warren we redelijk zwaar geladen maar toch...De hele nacht heeft het gewaaid en gesneeuwd, de sneeuw viel niet naar beneden maar wel van links naar rechts !!! Normaal gezien wilde ik vertrekken vanaf dat het weer dag werd maar ben toch nog eventjes blijven liggen...had er niet veel zin in want de wind was wel al weg maar de sneeuw lag er nog en wat erger was...op de baan lag geen sneeuw maar ijs !!! De ene na de andere gleed van de weg af dus hebben we nog maar een extra koffietje gedronken en dan zijn we ook vertrokken, eerst op het gemakjes maar toen we er de smaak van kregen hebben we het pedaaltje wat dieper in gedrukt, zo rond de 90 km/hr...tja zolang je niet hoefde te remmen was dat geen probleem...en veel volk was er nu toch niet op de weg dus...gas geven !!!
Eenmaal in Calgary, Alberta aangekomen was het vlug zelf gaan lossen in plaats van op de yard te zetten en met de zelfde lege trailer naar Brooks, Alberta terug gaan laden. De trailer werd netjes afgezet bij de truckwash en de volgende werd alweer aangekoppeld , eentje voor Sioux City, Iowa. De meat inspectie hebben we jammer genoeg niet meer gehaald maar de zaterdagmorgen rond 9 uur waren we de eerste, dit keer heeft het nog geen 5 minuten geduurd en konden we alweer de deuren sluiten. 2 dagen van rond de 1000 km rijden en we konden alweer lossen MAAAAAR... en nu komt het...op nog geen 500 m van de afrit die ik moest nemen keek ik in men spiegels en zag alleen maar rode en blauwe lichtjes !!!!! je weet wel welke e...zo van die lichtjes die mooi flikkerren in het donker !!! en ja hoor twas voor mij en khad prijs ook !!! In de voorbije 6 jaar dat we voor Acutra reden heb ik nooit een boete gekregen ... kzien ier nu een maand en een beetje aan het rond rijden en je kan hier echt ''foefelen en rommelen'' met die papiertjes dat het geen naam heeft en .ja wi ... 93 us dollar boete !!!! Alles was in orde hoor maar je mag hier maar 14 uur op een dag werken en kwas er 20 min over...en niet dat we het niet wisten maar ik was er nu toch bijna dus kon ik moeielijk op de pechstrook men uurtjes gaan nemen e , dus ben ik maar door gereden, we zouden dat nadien wel eventjes aan passen .... meneer de politie man wist daar wel iets beter voor....betalen en zonder veel uitleg ook, 2 min of 20 min...kan men niet schelen...betalen kon ik doen...no matter what I said !
Maar da was nog niet alles, hij zette me aan de kant van de autobaan, dus op de pechstrook, kwam met zen salami naar me toe en vroeg me direct voor men logboek en men rijbewijs, nam het aan en zei dat hij me ging begeleiden naar de truckstop aan de afrit...hoe en waarom weet ik niet maar toen hij aan het schrijven was begon hij opeens naar iets te zoeken...naar men rijbewijs godverdomme !!! meneer had men rijbewijs niet meer !!! hij had beter men logboek verloren !!! nu ja zei hij, dat is geen probleem want hij vervalt toch vogende maand dus...kga dat op het papiertje bij schrijven en dan ben je ook weer in orde....rare mensen die Amerikanen  hoor. Nu ja de volgende morgen kon ik 2 minuten rijden, na natuurlijk eerst men volledige 10 uur te hebben gerust en voor ik naar men laadadres reed in Webster City, Iowa ben ik eerst nog eens naar die plaats op de pechstrook gereden ...misschien vond ik men rijbewijs zelf wel terug...en geloof het of niet maar ik vond hem ook terug....dus gelukkig als we dan waren konden we weer met een gerust gemoed opweg. Dezelfde namiddag nog geladen en weer vertrokken naar Edmonton, Alberta waar we juist onze lading gelost hebben, de lege trailer gedropt hebben in de yard en ...sinds een ''lange'' tijd in de truck te hebben geslapen hebben we juist een hotelkamer genomen...eindelijk eens in een gewoon bed slapen...
Waar de volgende rit naar toe zal gaan weten we morgen pas dus....tjouwe en tot ....


groetjes

Peter

Geen opmerkingen: